2013-04-07

Få tyst på fågeln!... Eller: Kurs för Lina Brandt

I helgen har vi ridit lektion för Lina Brandt från Dalpraktiken. Vi gick 3 + 2 timmar på lördagen och 3 timmar på söndagen, on-line varvat med uppsuttet. On-line lekte vi först med alignment, sideways towards, driving i zon 4 eller 5 samt ett jätteroligt mönster med circling, varvbyte och trav över bommar och om igen. På söndagen lekte vi med alignment och driving i zon 4 och 5 igen och sedan gjorde vi ett mönster av sideways från zon 1 följt av trav över bommar och om igen. Uppsuttet har det varit fokus på bjudning, lateral flexion, mönster och stretch och jag har ridit Nadal med tyglar kopplade till ett bett för första gången. Fast vi hade bara tyglarna kopplade till bettet en kort stund medan jag försökte få Nadal att förstå att han skulle söka sig till bettet. Sen övergick vi till att rida på grimma och leta stretchen där. På lördagen var jag känslig för allt och tyckte att det mesta störde - fåglar som lät, bommar som låg "i vägen" och folk som gick förbi på vägen... Tur att det blev söndag sedan - då var jag mer samlad och allt gick bättre. Nadal var superduktig hela helgen och det har varit en superbra helg. Både Nadal och jag blev nog trött i både kropp och knopp.

Inga kommentarer: