2013-05-06

Trevlig "skit-helg"

I helgen har hela stallet haft "skit-helg" och roat sig med att mocka ur hagarna. Snacka om mycket skit! Och snacka om slitigt! Men nu är det fint i hagen! Tack vare sällskapet så var det dessutom riktigt trevligt - och mycket go'-fika blev det!

Jag och Anna hann också med en ridtur igår. Vi tog ungefär samma slinga som jag tog själv med Nadal sist. Det blev en del trav, ett par galoppfattningar och lite backar samt vadning. Ett varierat pass, där Nadal var lite tittig för osynliga spöken i buskarna som gjorde att han skyggade till ordentligt ett par gånger. Vid ett av dessa tillfällen fick jag testa mina stötdämpare i rumpan och tackade för att det var mjuk tallmo att landa på. Nadal fattade lika lite som jag vad som hände, så medan jag samlade mig passade han på att beta. Sedan fortsatte vi hemåt.

Nadal vilar i hagen.

Inga kommentarer: