2013-06-12

Nygamla områden

I och med sommarbetet så är vi tillbaka i samma ridområden som förra sommaren. Det blir som nygammalt att röra sig i området - himla trevligt! Framförallt blir det trevligt när jag märker att Nadal blivit äldre, mognare och faktiskt går att rida genom de områden som jag förra sommaren helst satt av och gick bredvid. Men vi har bara varit på en av slingorna ännu så länge. Första gången vi tog den slingan den här sommaren så var han dock extremt "skvättig", men förklaringen till det låg snarast i att han hade en ny flickvän i hagen som väntade på honom. Oj, vad han ropade efter henne. Det var först efter 3/4 av ridturen som jag tyckte att han började slappna av. Nästa gång vi tog samma tur så var han en helt annan häst - lugn och samlad och ropade ingenting efter flickvännen som var kvar i hagen. Hans reaktioner på läskiga saker bestod i att titta på dem, kanske rycka till lite grann eller böja sig undan eller vinkla ett öra. Finhästen.

På ridturerna har vi varit ner i en liten sjö som finns i området. Nadal har stått där och plaskat av glatta livet. Jag har undrat om han tänker lägga sig ner och det vill jag inte med den fina sadeln på. Så det blev lite äventyrligt.

Flickvännen som Nadal har (läs hade) i hagen verkar avverka killarna i hagen en efter en. Det tycks som att hon har "try-outs" med en kille om dagen. Himla roligt att se. Nu tror jag att hon gått igenom allihop så det blir spännande att se hur fortsättningen blir.

Inga kommentarer: