2014-06-12

Knä

Häromdagen tog vi en barbacka passenger-sväng i sommaren. Det är spännande att låta Nadal välja väg och bara hänga med, se var han vill gå, var han vill stå, beta, osv. Mest spännande var nog att jag red i jeans-shorts barbacka: kändes liiite halt. Fick alltså verkligen träna på min sits. Och i nerförsbackar fick vi träna på att ta igenom halvhalterna! Nadal var jätteduktig, kanske tack vare att jag var supertydlig... Var INTE sugen på att halka av ner i leran... :-)

Vi fortsätter också med våra kortare skogsturer. Ska snart öka distansen också.

Idag var jag till sjukgymnast pga smärtande knä när jag rider längre. Troligen en liten inflammation i knäet, som eventuellt kan vara begynnande artros. Så nu ska jag gå på Ipren-kur i fem dagar, kompletterad med Alvedon om ingen skillnad märks på ett par dagar. Jag ska också rida med knästöd och göra lite styrketräning tre gånger om dagen för att stabilisera upp mitt överrörliga knä. Om ingen förbättring märks efter fem dagar, eller om problemen återkommer nästa gång jag rider en längre tur, så blir det vidare läkarutredning för att se om det kan vara artros... Håll tummarna för att kur och träning gör hela skillnaden!

Inga kommentarer: