2017-10-01

Sol! Och tappsko...



Skrittade ut med Anna och Bobson idag på en tur som vi tagit förr. Mest grusväg men även lite skogsstig. Medan vi var ute så kom solen fram. Det var så länge sedan jag såg solen för alla moln, att jag nästan glömt hur den ser ut! Skönt var det, i alla fall.
När vi kommit halvvägs och var mitt ute på skogsstigen så klev Nadal av sig en sko. Jag fattade inte först att det var det som hände, utan såg det först när vi kom ut på grusvägen igen. Vid det laget så var jag så orolig för att han fått galna ko-sjukan eller nåt, så som han snubblade och hade sig, så jag blev så oerhört lättad att det bara var en tappad sko så att det gjorde inget! Vi skrittade hemåt vid hand och försökte få syn på tappskon,  men den var borta...
Så här glad blir man av lite sol!
Någonstans längs denna stig tror jag att skon ligger...
Ja,ja, då var det bara till att gå hemåt. Glad att han inte trampade av sig någon sko igår!

Inga kommentarer: