2013-09-01

Lek med rep och paraply och så lite färg

Vi har fortsatt att leka med circling. I fredags var det dags för att fokusera på sideways. Först från zon ett, där vi också lekte med att växla mellan sideways och yoyo. Sedan blev det sideways i circling i alla gångarter. När jag bad honom gå sideways towards (alltså mot mig) så förstod jag först inte varför han alltid kom in med rumpan. Men det var så klart för att det var det jag bad honom om. När jag ändrade vad jag gjorde så ändrade han vad han gjorde. Så coolt. Fick honom att gå sideways towards och sedan be honom att inte komma in så mycket med rumpan för att sedan be honom att inte komma in så mycket med nosen och sedan be honom komma med bogen. Och han gjorde det! Min stjärna.

I går lekte vi med ett paraply. Trodde han skulle tycka det var väldigt läskigt, men i förhållande till vad jag väntat mig så var han väldigt samlad. Sen ville både Tulo och Bobson också vara med på ett hörn så de fick gratis-träning samtidigt. Sedan tog vi lite galopp i circling och provade för första gången på att korta och länga galoppen. Det var häftigt!

Idag blev det lastningsträning till vinterstallet för lite hovverkning och henna-färgning av vita benet. Blev fint! Funderar på att göra något liknande inför framtida distanstävlingar - apropå att vara färg-glad på tävlingsbanorna. ;-)

Paraply-lek


Tempoväxlingar i galopp - fanns det syns inte tydligt ännu.

Henna!

Fashion, baby!

Inga kommentarer: