2013-09-08

On-line och barbacka

I veckan har vi fortsatt att leka on-line med böjningar och stretchningar i alla gångarter. Försöker även få till en bra kommunikation när Nadal är 45' bort, men jag upptäcker att jag visst använder mina vader mer än vad jag trodde för sådant... Jag fick en liten muskelbristning i vaden för ett par veckor sedan när vi lekte on-line och jag tog i lite för mycket, och den gör sig påmind när jag inte är en tillräckligt lazy horseman... :-)

Det blir även lite barbacka-ridning i hagen. Lite sidvärtsförflyttningar och böjningar i skritt och sedan lite skritt-trav-övergångar genom hagen. Även i hagen finns det visst spöken - de håller till i hög-gräset i mitten av hagen och bakom silage-balarna utanför hagen. Så det blir lite spännande ibland.Avslutar med undemanding medan Nadal fikar med kompisarna.

Efter dagens galopp-pass på lina var Nadal ordentligt svettig - det var varmt idag. Han stod helt stilla och njöt när jag svampade av honom sedan. Lyfte lite på bakbenet så att jag skulle kunna komma åt ordentligt. Gick ikapp mig och bad om mer medan jag hämtade mer vatten. Härligt!

Det bästa som finns när man är nybadad...

Är att rulla i sand!

Chillar med bästa polarna vid vattenhålet (en bäck bakom träden)

Inga kommentarer: