2014-04-30

Valborgsmässoafton

Kort ridtur idag med fokus på avslappning och att ta hand om Nadals trösklar på vägen ut. På vägen hem provade jag också pushing position när vi gick genom en squeeze - det var mycket intressant och ska provas igen.

På väg hemifrån har Nadal ett par trösklar (gjorde approach & retreat samt körde lite lekar innan re-approach), men sen är det mer allmänn ovilja att gå framåt. Han är helt avslappnad, men ser inte riktigt poängen med att rida ifrån flocken där hemma. Så idag tog vi långfika i skogen och jag hade till och med tagit med lite go-fika åt herrn. Tyvärr började det dugga och blåsa kallt och till slut stod jag inte ut mer utan vi vände hemåt. Innan vi hann hem så började det snöa ordentligt och vi fick ta oss hem i motvind. Jag ångrade bittert att jag vare sig hade vantar eller vinterjacka på mig. Det var länge sedan jag frös så!

Första två bilderna är från vår fikapaus, den tredje är från hemvägen. Det syns inte på bilden, men det hade börjat snöa :-(

Inga kommentarer: