2014-05-04

Helgens hagel

Vi fortsätter med våra turer i lill-skogen. Fokus är på framåtbjudning och att kunna rida ifrån kompisarna där hemma. Jag tyckte att jag märkte skillnad idag (bra med go-fika när man pausar, hälsar Nadal). Får se imorgon om det sitter kvar. Jag experimenterar även lite med pushing position. Mycket spännande. Intressant att märka att det hjälper Nadal att slappna av. Även lösa tyglar hjälper honom. Det verkar passa honom att få ta mer ansvar, även om jag inte tycker att han är helt mogen för det i alla lägen.

Hela helgen, alltså ända sedan valborg, så har jag lyckats rida i hagel i stort sett varenda dag. Helt otroligt. Även idag. Som tur är haglar det ju dock inte hela tiden :-)

Vi har också hunnit rida på ridbanan. Fokus på freestyle och pushing position. Vi har även påbörjat galopp-åttor. Det är än så länge mest-trav-och-lite-galopp-åttor. Men snart så!

Som kanske syns på första bilden här nere så är inte alla vägar vi har att rida på så särskilt inbjudande. En del har väldigt mycket kross-sten. Trist.

Inga kommentarer: