2014-08-24

Kosse-promenad

I helgen har vi tränat på kor. Alltså, på att titta på dem och äta bredvid dem och att bara chilla lite bredvid dem. Med kor menar jag kossor, kvigor, stutar och tjurar. Trodde först att det bara var en flock med stutar, men när jag nu stått och hängt så mycket bland korna den här helgen så har jag kunnat konstatera att flocken är lite mer blandad än så. Flera av dem var mycket intresserade av Nadal (när de inte var upptagna med att uppvakta kvigorna för att tillverka lite nya kossor). Första dagen vi var dit så hade dessutom en av stutarna (tror jag det var) lyckats ta sig utanför sin hage och stod i diket och mumsade för glatta för livet. Det var lite väl spännande, tyckte jag. Jag var nöjd att han stod med rumpan mot oss och inte hade en aning om att vi var där. Vi vände lite tyst och försiktigt och gick tillbaka.





Inga kommentarer: