2015-02-06

Lunch-experiment

Idag tog jag lång-lunch och for ut till stallet i finvädret. Ett litet experiment en sån här dag då jag sitter med en massa pappersarbete och jobbar hemifrån. Jag ville se hur lång tid det skulle ta och hur sent jag sedan måste jobba på kvällen istället. Och om jag skulle orka det! Nu i efterhand så förstår jag inte riktigt varför jag inte gjort detta tidigare!? Kanske lite för inkörd i det Lutherska tänkandet... Jag kände mig rätt busig när jag åkte hemifrån!

Experiment-turen blev en kort tur, bara ca 4 km. Ville inte hamna på nån tur som skulle dra ut alltför mycket på tiden, så här första gången. Men vi höll ett tempo som i alla fall var litegrann högre än vi brukar. Maxfart vi kom upp i var ca 14 km/h. I djupsnön. Kände mig väldigt upplivad efteråt och jobbade på bra när jag kom hem!

Jag bjuder på ett par gamla bilder. Hann inte fota nåt i farten idag 😀

Inga kommentarer: