2015-02-25

Ledarskap?

Igår blev det ett kort lunch-pass i trav som mest kändes frustrerande. Handbromsen var i på vägen ut och på hemvägen var vi tydligen jagade av spöken.

Idag kändes det som att det inte skulle bli något alls men jag tog mig samman och sadlade Nadal ändå. Vi tog visst ett intervall-pass. Mätte upp en sträcka och beroende på var vi vänder upp så blir det 920 meter eller 620 meter enkel väg. Lagom för galoppintervaller tänker jag. På utvägen blir det övergångar med fokus på galoppfattningar (sen när Nadal lärt sig vad det går ut på så är tanken att det blir galopp hela vägen ut).  På återvägen en avslappnad och lugn trav. 

Den längre slingan innebär att vi rider förbi ett par avtagsvägar som leder hem. Nadal tyckte det var helt obegripligt att vi inte vände av där och red hem, eftersom det ju alltid annars är det vi gör där. Första gången var han bara förvånad. Andra gången tog han sats, ökade traven till sin 'flygande trav' lite innan och tvärvände sen ut på avtagsvägen hem och skuttade runt lite innan jag fattade vad som hände och kunde få stopp på honom.  Ja, han testar mitt ledarskap lite nu och då....

Inga kommentarer: