2015-04-14

Benlyft

Omväxling förnöjer och varierad träning rekommenderas för hållbarhet. På söndag, om alla får vara hela och friska (*ta-i-trä!*) så är det dags för vår första clear round. Den är på 40 km och jag har som riktmärke att vi ska ta oss runt på ca fyra timmar i effektiv ridtid, eller 10 km/h. Banan ser flack och lättriden ut och består mest av grusvägar, så det finns risk att vi kommer rinna iväg fortare än så, så det blir utmaningen.

Jag  tänker att vi inte på en vecka kommer att kunna förbättra konditionen i någon omfattning som har någon betydelse. Så eftersom veterinären tyckte att Nadal har ett flackt steg och behöver böja på, mjuka upp och stärka sina ben så har vi istället för konditionsträning, nu ägnat oss i ett par dagar åt lite backträning och lite cavaletti. Jag håller också på och arbetar upp mitt mod för att ge mig på en serie med galopp-studs. Men det får komma någon annan dag... :-)

Inga kommentarer: