2015-04-26

Mer att träna på

I måndags, dagen efter tävlingen, så tog vi en skritt-tur för hand med en del gräsning. Därefter har Nadal i princip inte gjort något under veckan eftersom jag varit ute på galej och sedan varit bortrest på tjänsteresa. Igår tog vi dock en mystur med Anna och Tulo och skrittade ut barbacka i skogen med lite fika tillhands. Idag åkte jag till Annelie Eriksson i Bjursås för att få lite hjälp med distansträningen. Vi inledde med lite teori och efter lunchen så red vi ut en tur på 23 km. Jag är inte lite avundsjuk på omgivningarna som hon har att rida i! Superfina vägar att rida på, varierat underlag, backigt och en hel del miljöträning också längs vägen. Det blev en väldigt trevlig tur.

Annelie tittade en hel del på min sits och vi pratade också om takt och tempo samt olika typer av underlag att rida på. Riktigt bra att ha någon som rider bredvid en ute i skogen och kan se och kommentera på vad som ser tokigt ut (och vad som ser bra ut :-)  ) så att man kan rätta till det. Jag har flera sidor med anteckningar från den här träningsdagen men det blir ingen ingående redogörelse här, för den skulle bli för lång, detaljerad och därför ointressant för andra. Men utöver själva ridningen så fick jag vid vårt teori-snack hjälp med att tänka omkring träningsupplägg och vi pratade om tävling och vad vi kan tänka på där och jobba med, dels i grind och dels efter att ritten är klar. Vi fick med oss massor med tips och tricks, så nu har vi lite mer att träna på :-D Jag kan helt klart rekommendera andra distansfolk att ta någon lektion med en distanstränare. Jag har redan planer på att åka tillbaka längre fram och få en uppföljning.

Inga kommentarer: