2015-05-28

McGyver

I veckan har vi varit ute på ett par skrittpass och även ridit en lektion för Ulrika. Skrittpassen har gått på nygamla marker. Vi har bl.a. återbekantat oss med kossorna (eller nötterna, om ni föredrar det epitetet :-)  ). Ett av skrittpassen var i sällskap med "familjen", alltså Tulo, Bobson och Anna. På lektionen fick jag rida med två små yoga-bollar i sadeln. Sannerligen en intressant upplevelse! Jag tyckte det gick bra, men noterar att den vänstra bollen inte låg lika bekvämt som den högra oavsett hur jag försökte justera den.

Häromdagen upptäckte jag att bromsslangen på transporten lossnat och släpade i backen. Mycket tacksam för påpekandet från en förbipasserande. Eftersom jag skulle iväg med Nadal så fick jag improvisera och McGyvera lite med ett skosnöre som jag turligt nog hade liggandes i bilen. Gick ju bra! 

Inga kommentarer: