2015-06-01

Barbacka i blåsten

Idag, vårens hittills blåsigaste dag, så glömde jag hälften av utrustningen hemma. Inte lätt att ha sadelkammaren i bilen. Eftersom jag hade bestämt att det skulle ridas så satt jag ändå upp. Det blev därmed barbacka ut i blåsten. Jag tänkte att vi väl fick vända om det var helt ohållbart. Inledningen var lite spänd,  men när vi väl kom iväg en liten bit så kunde vi till och med trava långa sträckor. Jag är så otroligt nöjd med hur ridbar han trots allt var idag!

Med tanke på att det var barbacka så fick det ändå bli en lite kortare tur på drygt 8,5 km genom mestadels skog. Inte lika blåsigt där. Med det sagt så var det trots allt två träd som fällts av vinden längs vår väg. Det ena gick vi runt (en mer luttrad ryttare hade kanske föredragit att hoppa, det var rätt inbjudande faktiskt) och det andra gick vi lite snabbt under (det hade fallit mot ett träd på andra sidan vägen och en elledning hjälpte också till att "hålla upp" det). Det kloka hade säkert varit att rida en annan väg, men det gick ju bra...  :-)

Inga kommentarer: