2016-03-17

Ridglädje

Idag upptäckte jag att jag den här veckan äntligen känt riktig ridglädje igen. Nadal är frisk och ridningen funkar i huvudsak riktigt bra.

I söndags var vi ut på en skritt-tur i finvädret. Vi tog nya vägar ute i skogen och det var ett supertrevlig område att rida i! Fast vi mötte ett av de brunstiga stona från vårt stall i början av ridturen och sedan var Nadal uppjagad hela resten av turen. Hm,  där har vi något att jobba på.

I veckan har vi ridit på ridbanan. Först en freestyle-vända på tisdagen för att kolla av inför onsdagens ridlektion, sedan hade vi lektionen och idag repeterade vi. Han är så himla trevlig att rida. Han försöker verkligen göra det jag ber om, men jag lyckas inte alltid hålla koll på min egen kropp och mina hjälper och då blir det så klart inte så lätt.

Igår fick jag dessutom äran att rida Bobson på lektion (bild nedan) - tack Anna! Det var superkul! Och nyttigt! Så bra att rida en annan häst och upptäcka saker jag gör när jag rider Nadal och som jag kanske inte borde göra. Lite mer att tänka på :-)

Inga kommentarer: