2016-03-21

Vår-hemester

Den här veckan har jag tagit ledigt från jobbet. Ingen särskild orsak. Ville bara ha ett brejk mitt i terminen. Kändes välbehövligt. Ja, och om blogg-rubriken: semester hemma på våren = vår-hemester!

I helgen har jag fortsatt att rida Nadal på ridbanan. Vi har värmt upp on-line och i liberty och sedan har jag ridit barbacka och med bara halsring. Skritt och trav går hur toppenfint som helst, även om finliret med öppnor och slutor är svårt att få till. Får prova med två ridspön nästa gång så ska vi nog få till det lite bättre. Galoppen är också lite klurigare för mig när vi rider så här eftersom Nadal får en väldigt rund galopp som är mer uppåt än framåt, och än så länge är det svårt för mig att slappna av i den och jag är inte jättesugen på att be honom öka farten ännu... Men han verkar gilla att galoppera så här eftersom han gärna föreslår galoppen :-)

Idag har vi ridit ut samma vända som förra helgen, den här gången utan att möta några brunstiga ston. Vi fick en mycket trevlig tur, i skritt och trav med många övergångar. Nedan en ihopklippt "långfilm" (drygt 5 minuter) för den som har lust att "hänga med" en bit.



Vet inte om filmen kommer funka, så jag lägger in en länk till klippet här också.

Inga kommentarer: