2016-09-02

Långa tyglar igen

Igår var det dags för en till lektion på långa tyglar med superbraiga Lina från Dalpraktiken. Nu när Nadal är friskförklarad så kunde vi börja jobba i traven också. Och oj som jag fick jobba!

Vi började med att kolla av lite det som vi gjorde på senaste lektionen. Sen lekte vi loss lite "freestyle-style" och gjorde lite varvbyte på volt i trav och galopp. Jag var så fokuserad på att koordinera och tajma mina egna rörelser så jag tänkte inte så mycket på gad Nadal gjorde just då, men enligt rapporter så blev det flying lead-changes, så det var ju bra!

Sen gick vi vidare till att försöka få Nadal att samla ihop sin trav så pass att jag kunde gå (raskt. Mycket raskt!) i höjd med hans bog. Förhållningar,  halvhalter, drivning och lateral flexions fick det bli för att hjälpa honom och sedan eftergifter, stretch och att få sträcka ut i snabbare trav som belöning. Vi hann prova på lite arbete i öppna också. Sen var både jag och Nadal rätt möra. Nu har vi lite nytt att träna vidare på. Kul!

Bilder nedan tagna av Lina och Åsa - tack!

Inga kommentarer: