2017-06-29

Runt midsommar

Som sagt, Nadal fick lite vila så när syster-yster var på besök så ville hon putsa honom lite. Det var länge sedan han fick en sådan ordentlig genomborstning. Och det var tydligt att han gillade det. Han stod blick-stilla och lutade sig lite in mot rykttagen med lite simmig blick. Sötaste. Tack Jenny!

I tisdags var vi ut på en travtur. Varierade tempo och växlade mellan att rida på halsring och med tyglar. Det är intressant hur han tar i lite mer när han får stödet i tyglarna. Annars skulle det vara lätt att tro att han skulle springa iväg på halsringen,  men nej, då släpper han efter och lugnar ner farten. Börjar dock kunna be honom om att ta i lite mer även på halsringen. Nu ska vi bara träna på förhållningarna med tyglarna.

Idag red vi lektion för Ulrika igen. Lika bra som alltid, även om jag tyckte att det märktes att vi vilat... Lekte lite med samling - det var kul! Det jag tar med mig från dagens lektion, och som jag vet att Ulrika påpekat förr, är att jag behöver komma ihåg att be honom att lägga vikten mer i det yttre benparet på böjt spår. Hur svårt ska det vara?

Inga kommentarer: