2017-07-04

Sommartider

Sommartider innebär många andra aktiviteter än bara ridning. I helgen hade jag besök av goda vänner och hann även med en sväng ner till Stockholm för att returnera besöket. Då var vi iväg till Fotografiska museet och tittade bland annat på utställningen "Like a horse", från vilken bilden på en mule här nere är tagen (konstnär Pernilla Zetterman). Skulle gärna hänga upp den på en vägg hemma!

När jag kom ut till hagen idag så kom Nadal och fölis mig till mötes i galopp (tänk att man alltid blir så glad och varm i hjärtat när det händer!), och det är den första bilden här nere.... Jag trodde att jag filmade, men nähä. 

Väl inne i stallet så konstaterade jag att Nadal klivit av sig en av sina skor så då kunde jag avskriva dagens ridpass. Istället passade vi på att ta en åktur ut till hovis som fick sätta tillbaka den. Bra transportträning och även bra träning på nya miljöer eftersom hovis flyttat och vi inte varit till det nya stället förut. Det var mycket spännande, tyckte Nadal. 

Inga kommentarer: