2019-04-14

Drottning Kristinas ritt

Säsongens tävlingspremiär är avklarad: clear round 40 km, tempoklass. Första tävlingen som jag åkt på utan att ta med mig medhjälpare. Lite ensamt och omständligt men det funkade fint tack vare hjälpsamma medtävlande och deras medhjälpare.

Banan var varierad och trevlig, med framförallt grusvägar men även en del steniga stigar, ett dike att hoppa över och lite blöt mark på sina ställen. Vi hamnade i sällskap med ett par hästar och ryttare som Nadal fäste sig vid och vägrade att hamna på efterkälken efter dem. Efter tävlingen hängde vi lite med dem vid deras finka medan jag försökte få i mig en macka. Nadal raidade alla deras matskålar med kraftfoder och åt upp allt som fanns kvar! Det var visst godare än hans egna som han helt ratade.

Jag glömde fota veterinärkortet men han hade A på allt och pulsade in på 44 - 41 - 40. Eftersom det var tempoklass så placerades alla genom en uträkning som inkluderar tempo och puls. Vi landade på 43.2 poäng, vilket var den högsta poängen när jag hämtade rosett och tävlingsbok. Men eftersom det var clear round så blir det inga riktiga placeringar.


Komplettering 2019-04-17 tack vare superhjälpsam tävlingsledning som skickade mig ett foto av veterinärkortet! Än en gång, stort tack, Katarina!

Inga kommentarer: