2019-04-24

Vår!!!

I helgen har vi varit ut på ett snabbpass då jag glömde att sätta på pulsmätaren, men i alla fall vet att vi kom upp i nästan 16 km/h som snittfart på själva galoppdelen av passet. Inte tokfort, men en hastighet som en farträdd liten lort som jag ändå känner mig nöjd med så här i början av säsongen.

Vi har även tagit en åktur till vår dressyrinstruktör Ulrika Fröding för en lektion på hennes hemmaplan Svanby i Tierp. Trots distraktioner runt oss så skötte han sig utmärkt. Han lyckades bra med att "kika under lugg" på allt som pågick runtom (katter som dök upp, andra ekipage på nästa ridbana, barn med hund, kompisen Bobson...) och ändå komma tillbaks till mig när jag påminde honom, och göra "jobbet".

Efter lektionen hade vi förmånen att få prova på lite olika hinder/övningar/utmaningar som fanns uppställda. Det var bland annat en trång bro, en vippbräda, en gång med fladdrande plastband, kasta ringar mot ett mål, fiska upp plastankor från ett fågelbad, osv, osv. Jättekul! Och Nadal verkade tycka att det blev intressantare ju längre vi höll på 😃

Vi har också hunnit med ett helt vanligt skrittpass en härlig vårkväll med fågelkvitter och helikoptermygg! Man skulle kunna tro att dessa är de avslappnade och mest "chilliga" passen för oss. Men lika farträdd som jag är så blir jag frustrerad över hur långsamt det går i skritten... Ironin!

I väntan på vår tur
Matte glömde sadelgjord en hemma.... Tur att Anna var med!

Underbar vårkväll!


Tänker inte ens kommentera.... Men det slutade bra.

Inga kommentarer: