2011-06-25

Sadelprovning igen.

Igår tog jag och Nadal en långpromenad för att upptäcka lite mer av omgivningarna. Nadal bjöd upp mot bankerna som gick längs med delar av vägen så jag skickade upp honom en bit och så fick han komma ner och så gjorde vi så några gånger. Det var kul! Bra sänd-övning och bra back-träning!

Idag fick vi besök i hagen av C med familj. Nadal visade sig från sin bästa sida och låg och sov som en stock i hagen när vi kom dit. Han var inte alls inställd på att hitta på något utan låg där utan att öppna ett öga eller klippa med öronen när jag kom och suckade bara helt nöjt när jag klappade på honom. Till slut kom jag ihåg att jag hade en godis i fickan och först när jag satte den framför mulen på honom så visade han någon ansats till att vakna upp. Sakta men säkert reste han sig upp, tog emot godisen och hängde med ut för att hälsa på mina vänner och deras två barn. Spännande, sa Nadal!

Det var dags för sadeln igen, hade jag bestämt. Han har inte haft den på sig sedan Januari så jag var nyfiken att se hur han skulle ställa sig till det idag. Speciellt eftersom jag idag även tänkte sätta dit stigbyglar. I Januari var hela sadel-affären mest något av en icke-händelse för Nadal. Även idag tycke han att det var helt omärkvärdigt. Jag fick sätta på sadeln och strula runt med sadelgjorden i evinnerlighet och han stod bara där och gillade läget. Härlig kille jag har! Sen satte jag dit stigbyglarna. I brist på riktiga stigläder så tog jag stängselsnöre... Hoppas jag inte gjort något dumt nu så att han lär sig att stängsel är harmlösa... :)

Nåja, jag hängde på stigbyglarna och så gick vi ut på ridbanan. Han tittade lite bakåt och undrade vad han hade på ryggen, sen tog jag ner stigbyglarna och lät de dingla. Jag fipplade runt med dem lite extra för att han skulle känna att de var där och sen gick vi runt några varv. Nadal tittade på stigbyglarna någon gång, men i övrigt så var även detta en icke-händelse. Vi gjorde lite circling game och lite yoyo. Inga problem. Så då tog jag in honom igen så fick det vara färdigt för dagen. Nöjda både han och jag!

Inga kommentarer: