2011-06-30

Första löshoppningen

Idag var det dags för Nadals första löshoppning. Medan jag väntade på att det skulle bli dags så passade jag på att prova hur han skulle reagera på att bli avduschad. Förra gången var det ju bästa Anna som gjorde det, och det var ju ett litet tag sedan. Men hon hade helt klart gjort ett jättefint grundarbete för det gick så fint så! Han backade något steg och flyttade något steg åt sidan, men accepterade ganska kvickt det hela och gillade läget. Fast helt nöjd var han inte över situationen, men man kan ju inte få allt på en gång. Han ska nog lära sig att tycka om det där - det är så pass varmt dessa dagar att det rimligtvis borde kunna upplevas som en lättnad att få bli duschad och avskrapad. Snart så!



Sen gick vi in på ridbanan och gick löshoppningsbanan några varv och traskade över bommarna. Sen kom Lena och så drog vi igång själva löshoppningen. När han väl förstått vad han skulle göra och åt vilket håll så kom han så fint i galopp och tog de båda räckena som var uppsatta på låg höjd utan särskilt knussel. Efter ett par gånger av det så höjde vi och sen gjorde vi om det andra räcket till en oxer. Sen avslutade vi med lite lägre hinder. Allt gick finfint.


Han hade bra framåtbjudning, men kunde ha lite bättre bakbensaktion över hindrena, sa Lena. Bakbensaktionen få väl komma så småningom. För det här ska vi göra igen! Både jag och Nadal tyckte det var kul. Nästa gång ska vi försöka filma också så att jag får se bättre hur det går för honom. Jag är ju så upptagen av att han tar sig över hindrena överhuvudtaget så att jag inte ser hur han gör det... :) Så vi får filma en snutt så kan jag titta på det om och om igen.


Bjuder på några bilder från sommarbetet. Jag går omkring och oroar mig att han inte lägger på hullet, men å andra sidan så växer han en del just nu - han är något överbyggd. Och så där förskräckligt mager ser han väl inte ut, egentligen? Eller?








2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Åkte förbi erat ställe idag när jag jobbade lite söderöver, och spanade efter din bil men såg ingen. Säger Hej nu i stället!

erika sa...

åh vad synd att vi missade varandra! vi kanske kan försöka hitta på något tillsammans nån kväll när du är i gävle? /e