2013-10-22

Fotspår

Jag står i begrepp att köpa nya boots till Nadal inför vintersäsongen. Det är dags för broddade boots men jag har inte riktigt bestämt vilka ännu. Det står mellan Renegades och Easyboot glove wide eftersom dessa är de enda som har storlekar som passar till Nadals fötter. Av dessa lutar jag åt Renegades eftersom det är den vi har nu och jag är supernöjd med den. Det finns förbroddade Renegades men eftersom den brodden är väldigt korta så tror jag att jag köper vanliga obroddade och själv sätter i vanlig brodd. Enligt uppgift kommer jag i alla fall att kunna få på 7 mm-brodd, även om den första broddningen nog kommer bli lite meckig. Nästa fråga är om jag ska sätta på fyra eller sex brodd...
Inför inköpet har jag än en gång mätt Nadals fötter, för att vara säker på att storleken blir rätt. Efter mätningen tittade jag tillbaka på mätningar jag gjort förr. Händelsevis visar det sig att jag mätt hans fötter ganska precis en gång i halvåret. Enligt mätningarna har Nadals fötter växt ganska precis en halv cm i halvåret. Jag hoppas nu att de växt färdigt för annars kommer det snart bli väldigt dyrt med nya boots två gånger om året :-)
Förresten, jag har ett par svarta Renegades i storlek ett som jag gärna säljer vidare. De är använda max en handfull gånger och därför i mycket fint skick - som nya. Några bud?

Inga kommentarer: