2013-10-08

Höst-tider

Oj, det var länge sedan jag skrev något i bloggen! Det känns lite hektiskt så här i oktober, märker jag. Jag vill gärna hinna ut och göra något med Nadal innan det blir mörkt, och sedan segar jag kvar i stallet och hänger tills det är så sent att jag inte orkar göra något mer när jag kommer hem. Men jag klagar inte. Får ju vara i stallet! Det är så skönt med oktober - i huvudsak insektsfritt (även om det faktiskt fortfarande finns några irriterande knott kvar) och frisk luft. Jag funderar på allvar på att spara en eller ett par semesterveckor till oktober nästa år!

Jag var bortrest en vända till i slutet av september och körde tillbaka Nadal till sommarhagen där B och T fortfarande gick och njöt av betet som fanns kvar. Alla hästarna fick komma åter till vinterhagen förra lördagen. Utöver lite extra-semester i sommarhagen så har vi lekt på ridbanan med mönster och avslappning. On-line har vi lekt med att få till circling med slack i linan och därmed bättre kontakt med/fokus på mig. Vi har även försökt få till galoppombyte i circling och har fått till ett par bra enkla byten, men vi måste jobba mer på det. Vi har också lekt i liberty och det är så roligt med kontakten vi upparbetat! Visst, ibland brister det, men i huvudsak så är han så uppmärksam! Uppsuttet så har vi även varit ute på miniturer i den närmaste skogen. Fokus på att det är roligt och försöka komma hem innan han tycker att det är läskigt. Sedan får vi länga på turen vartefter.

Vi har fått en ny häst till hagen. Ett supergulligt halvblod! Det verkar som att han och Nadal blivit omedelbara kompisar (kul!). Jag misstänker att det är Jimmi som ätit upp Nadals man vid manken :-)

Nadal med "kompis-äten" man

Inga kommentarer: