2014-01-26

Easy-peasy

Igår var jag och Anna iväg till Rättvik och provade på bågskytte till häst. Det var jätteroligt! Anna provade även uppsuttet, jag var nöjd från backen. Men skulle gärna prova uppsuttet bågskytte med Nadal!

Idag lade jag på Podium-sadeln och drog iväg med Anna och Tulo på ett konditionspass. Har lagt på en padd under sadeln som fyller ut lite mer och så får vi prova detta ett tag. Han blev iaf inte ryggöm och han går på bra framåt, så även om sadeln inte är optimal och pälsen fortfarande ruggas så tycks den inte heller vara katastrofal. Men jag håller ett vakande öga. Det blev först lite ridning på ridbanan för att kolla av humör och sånt. Sen drog vi iväg i trav i fem plus fem kilometer. Ibland (mest) låg vi före A &T och ibland fick de rida om och ligga före. Halvvägs stannade vi en stund och lät hästarna fika lite.

Det var jättefint väder: ca fem minusgrader, lite, lite vind och sol. Nadal klev på jättefint, såg ut och kändes intresserad och allt kändes helt okomplicerat. På vägen ut låg vi på mellan tio och tolv km/h och på vägen hem gick det lite saktare (!), ca tio km/h. Så himla härligt att vara igång! Hoppas allt håller nu, bara. Jag lyckades inte få pulsklockan att funka idag, men direkt efter sista traven så låg hans puls på ca 124-130. Tio minuter senare, när jag hoppat av på stallbacken, var den nere i 48. Han var helt osvettig. Nästa tur får bli lite längre.

Inga kommentarer: