2014-02-03

Calm, connected, responsive

Vilka härliga två dagar det har varit! Efter "uppvärmning" på ridbanan så red vi igår ut samma vända som i lördags, alltså trav i fem plus fem km, med sällskap av Anna o Tulo. Handbromsen låg delvis i på utvägen precis som i lördags. Men i motsats till lördagen så var turen hemåt lugn och sansad! Idag blev det liberty på ridbanan. Jag säger bara wow! Vilken kontakt vi hade idag! Stick-to-me längs fyrkanten samt i circling i alla gångarter. Vi lade också till friendly med stick o string över ryggen, något vi inte varit så flitiga på tidigare och när jag nån gång gjort det så har Nadal stannat eller kommit in sideways. Idag ihärdade jag med att be honom fortsätta fram, utan att komma in. Det krävdes inte särskilt mycket för att poletten skulle trilla ner. Första gången i galopp så blev bakändan väldigt lätt, men mest för att han blev förvånad över att något plötsligt låg över länden/rumpan hans, tror jag. Vi gjorde även lite sideways away + towards. Sedan provade vi på lite spinns, som det var länge sedan vi pysslade med. Och det märktes. Det blev mer av volt runt än en spinn. Men trots (eller kanske tack vare?) att jag var rätt provocerande hela passet så höll ändå den fantastiska kopplingen och drawet hela tiden. Han var helt med på noterna och gjorde sitt bästa för att förstå vad jag ville. Superkul!

Bilden nedan är från tidigare i vintras. Illustrerar känslan från de här två dagarna :-)

Inga kommentarer: