2014-02-01

På egen hand

I torsdags var det vaccinering och verkning på schemat. Gick geschwint alltihop! Igår red vi på ridbanan lite lugnt. Men idag var det dags för en längre tur igen. Efter uppvärmning och pre-flight check så gav vi oss iväg. Själva! Det var piss-väder med någon minusgrad och småregn men förutom att jag knappt kunde se (eftersom glasögonen blev helt täckta), så märkte jag knappt av det. Vi travade fem kilometer bort, pausade, och travade hem igen. Utvägen var väldigt lugn. Kändes som handbromsen låg i emellanåt. På hemvägen var det dock annat ljud i skällan (stavn?)! Riktigt snabb trav! Faktiskt lite för snabb för min smak i dagsläget: känner mig inte riktigt tillräckligt atletisk för den traven ännu. Eller framförallt, Nadal är inte mogen ansvaret att rida så fort med mig på ryggen. Det tenderar att följas av en o annan krumbukt och så kul är inte det i den farten. Men roligt att han vill gå framåt. Några gånger föll han också över i galopp. Och det vore väl ok, om inte galoppen fattades med huvudet i backen, ryggen upplyft och allmänt sprall på gång. Vi fick diskutera lite och så fick vi iaf någon galopp en kortare sträcka utan komplikationer. Det var roligt att vi fixade det själva och skönt att få komma ut. Vi har lite grejer att träna vidare på.

Bilden nedan är från förra helgens ridtur.

Inga kommentarer: