2015-03-04

Blåsig helg och ridlektion

I helgen red vi lite på ridbanan  ena dagen (första gången sedan i höstas som det var möjligt) och så hann vi med en vända på ca 13 km ut i storskogen den andra dagen.  Lite trögt med framåtbjudningen just nu och dessutom jätteblåsigt på söndagen! Så pass att jag kände hur Nadal verkligen fick luta sig in i vinden för att komma fram.

I tisdags red vi lektion för Ulrika. Så skönt att vi äntligen kan återuppta det igen! Det jag tar med mig från lektionen den här gången är dels att jag behöver rida Nadal med mer kontakt i tygeln just nu och dels att jag behöver vara mer tydlig och bestämd än vad jag hittills trott gentemot honom om vad det är jag ber om. Idag blev det ett till intervall-pass på vår uppmätta sträcka. Ca 9.3 km idag med väldigt mycket framåtbjudning!

Bilderna nedan: Nadal har hittat ett hål i hönätet och sedan posar han lite snyggt mellan tuggorna 😊

Inga kommentarer: