2017-01-14

Lillsjö-rundan

Igår red vi lite dressyr på ridbanan. Vid nedvarvningen kom matte på att hon glömt att sätta på sig hjälmen! Tur att det gick bra.

Idag red vi ut tillsammans med Anna och Bobson (jag kom ihåg hjälmen!). Vi tog lillsjö-rundan, och den väg som vi valde idag gav oss totalt 24,3 km. Riktigt härlig runda! Mycket trav men även en hel del skritt. Ute i tre timmar. Bra underlag med lite uppkörd snö, så inte så isigt och hårt i backen.

Och jag fick inte ont i knäna!!! Red med dressyrsadeln idag, så jag måste prova att byta stigbyglar och mecka lite med stiglädren på Podium-sadeln och se om det kan göra någon skillnad. Skulle vara så tråkigt (och jobbigt!) om jag inte kan använda den.

Många bilder idag. Anna var flitig med kameran. Och även jag tog några bilder. Så vackert överallt :-)

Inga kommentarer: