2017-01-05

Skoterbrotur

Lite kallare idag (typ -15) men mycket fint väder. Har ingen aning om hur länge vi var ute men tror att det trots allt blev ca 1,5 timme. Tog skoterbroturen. Rätt högt vatten i bäcken men Nadal tog den trots att det strömmade under. Svårare var det med ett litet parti just efter bron, som var blött och geggigt under snön. Svart mot vitt. Läskigt. Stor tvekan. Åt båda hållen.  Också läskigt i byn när folk håller på och borrar upp nya garageportar när man rider förbi. Inte så vanligt.

Fortfarande tråkigt underlag med is under lös snö. Halkrisk = endast skritt. Kyligt värre. Nadal var upplivad och nöjd men jag var rätt kall mest hela ridturen trots att jag pälsat på mig så att jag knappt kunde röra mig. Får prova att använda plaststigbyglarna nästa gång.

Inga kommentarer: