2017-01-06

Trettondagsridning i ridhus

Idag åkte vi tillsammans med Anna och Bobson iväg till ett ridhus i närheten. Även Julia med Bea var med från stallet och sedan var det ytterligare tre ekipage där. Planen var miljöträning och det gick toppen. Lite spänd i början men helt avslappnad i slutet.

Alla red och gjorde sin grej, alltså ingen organiserad träning. Så det betydde att det kom hästar från alla håll i och alla farter. Superbra. Vi gick även över lite bommar men matte var inte mogen för att skutta över något som inte låg direkt på backen.

På hemvägen åkte jag och köpte lite färgglada transportboots till Nadal. Egentligen skulle jag köpa vinterridskor till mig själv,  men jag har visst för stora fötter. Så jag får fortsätta frysa ett tag till...

Igår hann jag och Anna även med att pyssla lite efter att vi ridit. Jag hade köpt nytt rep till mina långa tyglar. Ett mer stumt rep. Anna fixade sedan det mesta och viktigaste medan jag mätte upp repet och sedan avslutade med att sy det sista. De blev sååå himla snygga! Anna, du är bäst!!!

Inga kommentarer: