2017-09-28

A million transitions

På senaste lektionen pratade vi om vikten av tempoväxlingar och övergångar. Jag tycker själv att jag är rätt bekväm när det kommer till detta när vi är ute i skogen och distanstränar. Har svårt att motivera mig till det och hittar ursäkter för att låta bli. Men idag tog vi tag i det! Ute i ca 1.5 timme och gjorde nästan inget annat än att byta tempo eller gångart. Lite böjningar och sidvärtsrörelser lade vi till mot slutet också.  Mycket nöjd med hur det gick och att jag orkade hålla motivation och koncentration på detta hela tiden. Nadal fick ett mycket fint påskjut i skritten. 

Ja, och så var det fullt med älgflugor i skogen som tyckte att Nadal såg smarrig ut. Även mina kläder lockade visst. Som tur var så verkade inte Nadal så jättebesvärad.

Inga kommentarer: