2017-09-16

Hos Ingrid och Buddha

I helgen var vi iväg på äventyr. Åkte upp till Ingrid och Buddha m.fl. och hälsade på i Hassela. Åh, så fint de bor! Och så mycket, härligt prat det blev! Det var svårt att sluta. Till slut fick jag bara bestäma mig för att lasta Nadal och åka, för vi hade kunnat fortsätta prata på i dagar, tror jag. Vi kommer definitivt att hälsa på igen!

Vi åkte upp på fredag kväll och red ut på lördagen. Jag ville gärna passa på att rida där det är backigt. Jag kan säga att jag är inte lite avundsjuk på hennes träningsbacke! Såna har vi verkligen inte hemmavid. När man kommer fram till backen efter lite uppvärmning i skritt så är den 6 km bara uppför. Nadal fick trava och han gjorde det så fint. Han segnade förståeligt nog lite innan vi kom till de avslutande mer branta backarna, så vi nöjde oss där, innan de backarna, och vände hemåt i skritt. Bilderna nedan är från där vi vände. Sån utsikt! Lövli!

Också mycket nöjd med hur han hanterade uppstallning på box på ny plats. Förvisso var Ingrid snäll och ställde in två av sina sötisar också, så han hade sällskap. Det underlättade säkert också.  Lite missnöjd över att han inte drack särskilt, dock. Inte ens en halv hink, och efter ridturen så trugade jag i honom en kvarts hink till. Nåt att träna på, på nå' vis.  

Inga kommentarer: