2011-04-24

En perfekt dag.

Igår får nog stämplas som en perfekt dag!

Jag och Nadal tog en promenad i nya omgivningar - första ordentliga promenaden på nya stället. Efter att ha gått i vinterhage och nu stenröse, så har nog inte Nadal rört på sig så mycket som kanske hade varit önskvärt så jag tror att han tyckte det var lika skönt som jag att äntligen få röra på påkarna. Tyvärr var han lite ömfotad och grusvägen bjöd på lite stenar, men han tuffade på efter bästa förmåga ändå. Istället för att gå inåt skogen som jag försökte med häromdagen så tog vi grusvägen bortåt för att se vart den skulle landa oss. Vi gick förbi läskiga skällande hundar, mötte ett par fyrhjulingar och någon bil samt ett hästekipage. För att inte helt trötta ut Nadal så försökte jag hålla promenaden lite kort och istället fokusera på att faktiskt gå tillsammans, och inte bara sammanlänkade med ett rep. Jag tyckte att vi fick till detta riktigt bra! Vi stannade till på ett par ställen också så att Nadal fick äta lite gräs och jag fick snusa på lite solvarm häst. Efter ca 40 minuter tyckte jag att vi fick vända och gå hemåt. Egentligen hade jag velat fortsätta fram till bondgården för att se om det fanns några kossor ute, men det får vi ta en annan dag.

Väl hemma vid stallet igen så gick vi till ridbanan och kollade helt kort av några games: friendly, porcupine, driving, circling och squeeze, funkade fint allihop. Därefter gick vi upp till hagen och när jag släppt lös Nadal så fick han en ordentlig kli-sejour - han har redan fått ett par myggbett...


Grabbarna grus konfererar - kanske Nadal berättar om den fantastiska promenaden vi just varit ute på?!

Jag tackar Nadal för en riktigt fin dag!

Inga kommentarer: