2011-04-07

Fortsatt förbättring och nya kamrater.

Nadal fortsätter att läka som han ska. Nu är det pluttelitet, men känns fortfarande lite skört, så han får gå med förband i åtminstone tre dagar till (jag daltar säkert!). Det är så skööönt! Det har tillkommit kamrater i hagen: två islandshästar, ett fullblod och ett halvblod. Alla är ca året gamla, förutom fullblodet som är 10. Den 28-åriga islandshästen har de flyttat till en annan hage och den 10-åriga killen har verkligen tagit befälet över gruppen. När 10-åringen är upptagen med annat så är det roligt att se de lågrankade från den "ursprungliga" flocken sätta de unga nykomlingarna på plats - de växer som till sig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag sa ju att såret skulle läka ihop till slut även om det inte kändes så från början./ Karin

Erika sa...

ja, du fick helt rätt karin! :)
och ja, jag hade verkligen svårt att riktigt tro att det där skulle kunna bli bra på något vis - jag såg nästan framför mig hur vi blev tvungna att kapa av benet från knät och ner! (dramaqueen much? yup!)