2011-07-02

En vanlig dag i hagen.

Idag skulle jag bara ut till hagen för att sätta på lite salva på Nadals ena karled, men blev ändå kvar där i nästan två timmar. Hur går sånt till!?

Det blev lite yoy0-game och lite hovkratsning och sen inte mycket mer. Istället gick jag och satte mig utanför hagen och tittade på Nadal i flocken (undra på att tiden flög!). Ett av stona som han är så förtjust i har brunstat en del och till slut hade Nadal försökt bestiga henne. Så han går numera i en annan grupp om fem valacker i varierande åldrar. Två valacker är med från förra hagen tillsammans med Nadal. Nadal är yngst och därefter är det en fyraåring (om jag förstått rätt). Det var bus och lek ett bra tag. En av valackerna (brun) verkade vara lite "grinigare" än de andra och flyttade runt på dem allihop. Nadal busade mest med en av de andra (tror det är fyra-åringen) och det senaste tillskottet i flocken fick mest stå för sig själv och blev ivägschasad av den griniga hästen när han kom för nära. Efter en god stund lade sig lugnet och de ställde sig att sova eller äta. Kort efter det tyckte jag att det var dags att gå för dagen.

Här är ett par bilder från förra flocken, där Nadal stod och vaktade över ett av stona en av valackerna medan de låg och sov. Min fina kille!


Inga kommentarer: