2011-08-14

Promenader, pölar och brunnslock.

Jag har varit bortrest i några dagar och då var stallägaren vänlig nog att hjälpa till att hålla ett öga på Nadals temp och sår. Allt såg fint ut och har bara blivit bättre. Dagen efter att jag kom hem hade han en ordentlig sårskorpa och svullnaden håller på att lägga sig helt. Skönt!

Vi har varit ute på ett par promenader i de nya omgivningarna runt den nya sommarhagen och här finns en massa spännande nya saker att se och upptäcka, framförallt cyklister som Nadal fortfarande tycker är lite märkliga och gärna tittar lite extra på. Vi har även tränat på att gå i vattenpölar och på brunnslock i gatan. Detta har vi gjort genom att använda oss av approach & retreat där varje framsteg belönats med någon tugga gräs - suverän metod för min gubbe! Fort som attan har det gått till att han går igenom pölar och på brunnslock. Så nu ska jag fortsätta ett tag till med detta tills han börjar leta upp pölar och brunnslock för att få äta lite gräs vid vägkandten! :)

Idag när jag kom så stod Nadal helt och fullt inne i flocken och betade tillsammans med de andra hästarna. Skönt att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

UNDERBART att lilla "donkey" får va med dom andra! Och vad bra att det läker på fint. Pussa på mulen från moster Nenne :-)