2011-08-02

Fortsatt sårvård och en lite längre promenad.

Igår fick Nadal stå på box igen över natten, men den här gången var det inte pga några skador utan för att han skulle få stå bredvid stoet som sparkade honom så att de ska få lära känna varandra lite mer innan nästa ihopsläpp. Natten avlöpte lugnt, även om de fortfarande inte ser ut att betrakta varandra som bästa vänner. Men förhoppningsvis kan stoet i alla fall tänka sig att acceptera Nadal när han kommer tillbaka till sommarhagen, vilket ska ske imorgon om inget oförutsett inträffar.

Igår och idag har det varit sårvård och muggvård som vanligt liksom det kommer bli imorgon. Såret har nu utan tvekan blivit mindre och så även svullnaden. Imorgon är det dags för sista penicillin-sprutan så efter den tänker jag mig att han ska få gå tillbaka till sommarhagen. Imorse upptäckte jag dock att han var svullen över kotan på höger bak. Verkar vara en lättare stukning. Vi tog en 1 timmes promenad idag och det gick hur bra som helst. Han haltar inte när han går och jag inbillar mig att svullnaden hade lagt sig lite av promenaden. Vi hade även mycket trevligt sällskap av Niño och Helena!

Inga kommentarer: