2011-08-26

Promenader, lekar och förbättringsmöjligheter.

Igår tog vi en promenad med H och Misty. Innan promenaden hann jag och Nadal leka lite på ridbanan. Mest gjorde vi travfattningar upp och ner för ridbanan. Nadal trodde vi busade och ville bitas och spralla.. Men vi fick till det till slut. Jag lyckades till och med få till en inkallning i trav. Kul! Sen gick vi ut i skogen. Det var en jättetrevlig promenad där jag fick utpekat några vägar man kan ta och lite klätterbackar. Tror vi ska prova på lite backar i helgen.

Idag blev det lite lekar på ridbanan. Vi gick över några "bommar" (grindstolp) som låg längs med ridbanan, sen lite yoyo och circling. Vi tog circling i alla gångarter. Han trodde han skulle sakta av till skritt så fort han kom runt bakom min axel... Mellan varven lyckades jag till och med få in lite porcupine, men det är så himla tråkigt när jag tycker det går så dåligt. Men, övning ger färdighet, så det är bara till att fortsätta. Efter ett tag blev Nadal väldigt besvärad av flugor eller knott i öronen, så det blev svårt att få någon ordning på någonting. Vi tog ett par avslutande varv i trav och sen avslutade vi med lite kli och mys i hagen.

Ett par saker som vi kan bli bättre på (förbättringsmöjligheter!):
* Nadal får inte lägga sig ner och rulla hur som helst som han gör nu för tiden (dock inte idag men däremot igår, efter regnet, på ridbanan - mysigt! tyckte Nadal). Det blir inte bra om han gör det med sadel på. Så jag måste lära mig hur jag ska stoppa honom från att göra det.
* Nadal behöver lära sig att stanna på ett mer respektfullt avstånd vid inkallning. Jag har låtit honom komma lite för nära (mysigt att han vill vara nära, typ) men det är inte så kul när han börjar "gå över mig" med bogen. Så det måste vi träna bort.

Inga kommentarer: