2012-09-30

Ny sadel

 Nadal har äntligen fått en riktig sadel! Det blev en Podium Trek i svart läder. Till det så har jag köpt lite andra grejer - sadelpad, stigläder och träns - i vinrött. Allt inhandlat på distansritt.nu. Tycker det blev rätt snyggt, eller vad sägs?


Nadal tyckte vi skulle gå över vippbrädan. Han har gått över den många gånger on-line, men detta var första gången med mig uppsutten. Jag var lite osäker på hur han skulle hantera själva vippen med mig sittandes på, men det var verkligen något av det roligaste jag varit med om - han lyckades ställa sig precis mitt över vippen, och sedan stod han där och vägde fram och tillbaka och gungade!!! Lilla coolingen!
(Försöker lägga in ett hjärta här, men det blir bara en massa konstiga grejer som dyker upp i bloggen...)





3 kommentarer:

Karin sa...

Det ser ju jätebra ut, snyggt med de vinröda detaljerna. Du ser ut att få en bra lodrät sits i sadeln. Bra idé att introducera bettet också. Hoppas att Nadal också trivs med sadeln

Anonym sa...

ser ju kanon ut, hoppas den kommer att passa er båda! Ja förutom att du snodde "min" färg då ;-)
/Sigrid

Erika sa...

Tack till både Karin och Sigrid!

Beklagar "stölden", Sigrid. Jag hade ingen aning om att du använde vinrött. Men vi kommer bli desto snyggare ihop ;)