2012-11-16

Energi och driving

Vi har lekt med energier de senaste dagarna och ska nog fortsätta med det också - det var kul! Jag har helt enkelt arbetat med att be Nadal att gå framåt - on-line - med en viss energi och när han inte gjort det så har jag bett med en fas fyra och när han väl ökat så har vi pausat en stund. Så har jag hållt på tills vi fått riktigt bra energi. Han fattade väldigt fort och sedan var det frågan om att få honom att erbjuda den nivå av energi som jag ber om och inte mer. Just nu är det frågan om att försöka balansera upp go and whoa - det är nu lite mer go än whoa, vilket ju inte heller är bra. Men det är kul!

Vi har också lekt med driving från zon 3-5, men där är jag lite mer tafatt vilket gör att vi får svårt med både framåtbjudning och styrning. Det verkar inte spela så stor roll om jag står i zon 3, 4 eller 5, resultatet blir lika just nu. Han gör det jag ber om men mina frågor blir väldigt klumpiga och hans svar matchar väl det, kan vi säga. Så det är bara till att fortsätta träna! Ska leta reda på någon bra filmsnutt som kan ge lite tips och idéer.

Inga kommentarer: