2012-11-04

Segt som kola och högt som en... örn?

Idag blev det både väldigt segt och lite mer äventyrligt än jag kanske hade önskat och självförtroendet fick sig en knäck.

Nadal var tok-seg på ridbanan så jag tog ut honom i skogen och där blev det åka av! Bokstavligen. Vi skrittade på i lugnt tempo, traven gick också bra, ända tills vi kom till en mer öppen plats för då blev det så roligt och spralligt att Nadal bockade - ordentligt! - och jag hann inte med utan for i backen. Fast först tog jag en tur genom luften - kändes som det var en redig tur. Glad för hjälmen var jag. Nadal tittade på mig och undrade hur jag hamnade där och vad jag letade efter bland ljungen. Jaja. Kom hem helskinnad och försökte oss på ridbanan igen. Gick inledningsvis bra, men sedan kom kolan under fötterna tillbaka.

Tror Nadal gick igenom precis alla horsenalities under eftermiddagen: LBE medan vi lekte on-line, LBI när vi red på ridbanan och i skogen inledde vi med LBI följt av LBE följt av RBI/RBE-cusp efter min lilla flygtur, för att åter landa i LBI hemma på ridbanan igen.  Orkar/fixar jag detta!?

Inga kommentarer: