2013-07-03

Fler lektioner

Vi har tagit lektioner för Lina både igår och idag också. Igår hade vi fokus på att hjälpa Nadal att vara mjuk och behålla känsligheten i hjälperna samt på att rida med träns. Vi gjorde figure-8 med questionbox med flytta framdel samt sideways. Ute i åttan bad jag om böjning och sedan stretch. Med tränset sedan så lekte vi med soft feel och stretch i skritt. Det är svårt att få in känslan ordentligt. Vi får jobba mer på det. Efter lektionen så lekte jag och Nadal lite med att sitta i damsits (för att jag ville se hur nära staketet han skulle gå imorgon inte mitt ben var där). Sedan lekte vi med trav över bommar följt av galopp. Det gick kanonbra.
Idag tog jag en lektion med uteritt genom samhället. Det är inte så stort men det behövdes inte heller. Sim tur var så var Nadal ovanligt RB idag och det passade ju bra eftersom det var den sinnesstämningen som jag ville ha hjälp med hur jag kan hantera. Vi värmde upp lite kort on-line innan jag satt upp och red ut. Lina följde med på cykel. Vi fick massor med goda idéer om vad jag ska göra och när. Exempelvis, när han är RB så behöver han röra på fötterna framåt. Överhuvudtaget så handlade hela lektionen om att hitta sätt att få Nadal att hålla fokus på sina uppgifter: maintain gait, maintain direction. Jättebra och givande lektion.
Ikväll är det dock dags att bege sig vidare. Jag längtar redan tills jag kan komma tillbaka hit och jag har en plan för nästa sommar!
Foto taget nyss från sovrumsfönstret.

Inga kommentarer: