2013-07-06

Lortvika vid Kyrksjön

Idag blev det bad. Fast först slappade jag och Anna på bryggan hela förmiddagen. Anna testade kamerans undervattensegenskaper (se bild nedan). Det blev bra bilder, så kameran fick följa med till badet (bilder kommer i ett senare inlägg).
Efter lunch hämtade vi hästarna för vidare transport till Lortvika (!) vid Kyrksjön. Det var kallt i vattnet men efter lite tillvänjning så gick det bra. Den här gången gick jag i bredvid Nadal istället för att rida i. Kändes klokast när vi nu också skulle simma lite: ville inte få en köldchock av att plötsligt hamna i vattnet.
Vi simmade från en långgrund strand till en annan. Det kan kanske ha varit tre till fem meter utan att vi nådde marken. Jag höll i mig i Nadals man och simmade med när han följde Anna, Tulo och Bobson över. Väl där så rullade de sig länge och väl i sanden innan vi simmade tillbaka. Jag och Nadal tog en extra vända innan vi avslutade för dagen och for tillbaka till stallet. Det var en riktigt rolig dag!

Inga kommentarer: