2013-11-07

Funderar på tävlingsdebut

Så har jag för första gången läst tävlingsterminen med sikte på planering för min och Nadals tävlingsdebut. Visst, först är det åtminstone ett par clear rounds, men från mitt novis-perspektiv så skiljer det sig inte på något märkbart sätt från tävlingsklass. Det visade sig finnas en hel del att välja på inom ett inte allt för långt avstånd!

Jag hade tänkt mig en kortare CR som start, men de på 40 km har visst flyttats till senare på året. Och jag vill nog komma ut första gången under våren, om vi kan. Så det blir till att debutera på 50 km. Har inte helt beslutat mig för vilken som får bli vår start. Jag tänker mig att det får bero på vår form. Men samtidigt inser jag att jag måste ta reda på anmälningstider, fixa gula boken, fixa tävlingslicens och kolla upp vad mer jag behöver fixa. Tur att det är lite vinter kvar innan våren! :-)

Inga kommentarer: