2014-09-07

Knott

Sommaren här inte helt över ännu. Senaste veckan har varit riktiga sommartemperaturer med över 20 graders värme - så himla najs. Tyvärr har det varit mycket knott också, som tycks gilla hästarnas öron. Ett tag började jag undra om Nadal fått shaking head syndrome... tills jag insåg att det var knotten som besvärade honom.

Vi har fortsatt att repetera det vi jobbade med på lektionen för Lina. Mest fokus har vi nog haft på övergångar där jag försökt att fokusera på min egen kropp, mina faser och att förfina dessa. Svårare än man kanske skulle tro. Dessutom så himla lätt att glömma förbereda på ett bra sätt. Vi har också kört lite lättare backträning och konditionsträning.

Knott i öronen
Delar av hagen är som en djungel - hästarna älskar det!
Kanske hjälper det till att hålla knotten på avstånd
Det börjar se ut som höst...


Inga kommentarer: