2014-10-26

Saltomortal

Det är så roligt när man skryter över hur bra allt går, och sen vänder det :-)

Nä, inte egentligen. Det går faktiskt fortfarande superbra, men just i dessa dagar är det lite mer utmanande än annars. Idag flög jag av med besked! Vi hoppade ett naturhinder i skogen och när Anna och Tulo gjorde samma sak bakom oss så satte det sprutt på Nadal som började bocka så det stod härliga till! Jag gjorde en saltomortal över huvudet på Nadal och landade, hel och oskadd, på backen framför honom. När jag vände mig om så stod Nadal där och undrade i princip vad jag gjorde på backen. Undrar hur många avåkningar till jag ska måste genomleva innan Nadal taggar ner och/eller jag lyckas cementera min rumpa i sadeln permanent...

Lägger in en länk till ett youtube-klipp från delar av dagens ridning i lill-skogen (den är rätt skakig, av naturliga skäl. Ibland MYCKET skakig). Tyvärr kom inte avåkningen med på filmen (den hände före filmningen). Observera att Anna lyckas filma samtidigt som hon och Tulo galopperar - cred!

Innan skogsturen så lekte vi lite på ridbanan, då med galoppbommar, försök till galoppombyte (tror det gick vägen en eller två gånger) och så red vi lite förvänd galopp. Han är duktig, lill-gubben!

Igår och i veckan så har vi ridit på ridbanan och lite i lill-skogen, mest repetition av lektionen med Ulrika - även i skogen.

Inga kommentarer: